PDA

Volledige versie bekijken : wat is dit ineens~!

Jasper
4 mei 2012, 16:51
reclame op o-spot???niet dat ik er iets op tegen heb, alles om de site rendabel te houden!

Ojoj
4 mei 2012, 20:05
Klopt, sinds 3 dagen worden er advertenties getoond.

Rendabel houden is een groot woord hoor ;) sinds de oprichting van de site is tot nu toe alles uit eigen zak betaald dus het zal nog een duren voordat het break-even punt bereikt is. Zie dit meer als een schamele tegemoetkoming om de kosten te drukken ;)

The need for speed
4 mei 2012, 20:11
Zijn er nog zaken veranderd? Ik wou gisteren nog enkele foto's van Rob posten en kreeg ze er niet op ....te groot!

Vroeger ging dit altijd, ook al was het bestand 3 a 4mb groot

Ojoj
4 mei 2012, 20:21
Zijn er nog zaken veranderd? Ik wou gisteren nog enkele foto's van Rob posten en kreeg ze er niet op ....te groot!

Vroeger ging dit altijd, ook al was het bestand 3 a 4mb groot
Niet doelbewust, dat kan echter een gevolg zijn van een recente update. Ik zal er vanavond even naar kijken.

Pat@G
4 mei 2012, 21:00
Ik werd er vorige nacht voortdurend uitgegooid bij een poging om Coach te quoaten. (vanop een pc waarop ik normaal geen probleem heb met O-spot)
Vanmorgen ging het vanop de laptop weer.

Orion, geen enkel probleem met wat reclame, maar het is wel zeer nadrukkelijk aanwezig. Maar goed, het moet ergens vandaan komen.

Ojoj
4 mei 2012, 21:18
Ik werd er vorige nacht voortdurend uitgegooid bij een poging om Coach te quoaten. (vanop een pc waarop ik normaal geen probleem heb met O-spot)
Vanmorgen ging het vanop de laptop weer.

Orion, geen enkel probleem met wat reclame, maar het is wel zeer nadrukkelijk aanwezig. Maar goed, het moet ergens vandaan komen.

Kreeg je daarbij nog een foutmelding Pat? Dat maakt het wat makkelijker zoeken. Zal waarschijnlijk een cookie issue zijn, dus even de cookies wissen kan een optie zijn.

Om nog even terug te komen op de reclame. Wat versta je onder nadrukkelijk? Voor zover ik zelf kan zien wordt er op boven en onderin beeld een reclame veld getoond. Ik vond dit zelf redelijk low profile en ervaar dit zelf niet als storend, maar als dat anders ervaren wordt hoor ik het graag.

Pat@G
4 mei 2012, 21:36
Kreeg je daarbij nog een foutmelding Pat? Dat maakt het wat makkelijker zoeken. Zal waarschijnlijk een cookie issue zijn, dus even de cookies wissen kan een optie zijn.

Om nog even terug te komen op de reclame. Wat versta je onder nadrukkelijk? Voor zover ik zelf kan zien wordt er op boven en onderin beeld een reclame veld getoond. Ik vond dit zelf redelijk low profile en ervaar dit zelf niet als storend, maar als dat anders ervaren wordt hoor ik het graag.
Iets in de zin van: De browser kon niet meer communiceren met windows....

De reclame:
Inderdaad boven en onder een dikke banner, maar dat is elders ook zo. Waarschijnlijk valt het des te harder op omdat we dat niet gewoon waren. Maar ik heb er geen probleem mee hoor, het moet niet allemaal uit je eigen zak blijven komen.

Ojoj
4 mei 2012, 21:46
Iets in de zin van: De browser kon niet meer communiceren met windows....
In Internet Explorer heb ik daar ook wel eens last van in Firefox echter niet. Ik ga eens snuffelen om te kijken of er meer dat probleem hebben.

Jasper
4 mei 2012, 21:48
van micha begrepen dat ooj al bij het klaarkomen zuinig kijkt(moet toch uit eigen zak komen he) blijven zeeuwen

wat reclame betreft groot gelijk hoor

Pat@G
4 mei 2012, 22:24
In Internet Explorer heb ik daar ook wel eens last van in Firefox echter niet. Ik ga eens snuffelen om te kijken of er meer dat probleem hebben.
Was in IE :(. Met Chrome geen probleem.

Ojoj
4 mei 2012, 22:47
van micha begrepen dat ooj al bij het klaarkomen zuinig kijkt(moet toch uit eigen zak komen he) blijven zeeuwen

wat reclame betreft groot gelijk hoor
Gem vindt mij anders altijd heel vrijgevig ;)

Ojoj
4 mei 2012, 23:45
Ik puzzel nog even verder, het probleem doet zich helaas niet constant voor, dus dat maakt het zoeken wat lastiger.

@Need For Speed, de maximale bestandsformaat is nu opgerekt naar 250kb per foto. Indien een foto te groot is zat de site proberen hem te resizen. Ik heb zelf getest met een foto van 3.7Mb en dat ging zonder problemen. Let wel, de site probeert hem te resizen, maar dat wil niet zeggen dat het altijd lukt, dat zal vooral afhangen van hoe groot het bronmateriaal is.

Als je problemen blijft houden kan je me de foto even mailen, dan kijk ik wat het probleem is.

The need for speed
5 mei 2012, 10:28
Ik puzzel nog even verder, het probleem doet zich helaas niet constant voor, dus dat maakt het zoeken wat lastiger.

@Need For Speed, de maximale bestandsformaat is nu opgerekt naar 250kb per foto. Indien een foto te groot is zat de site proberen hem te resizen. Ik heb zelf getest met een foto van 3.7Mb en dat ging zonder problemen. Let wel, de site probeert hem te resizen, maar dat wil niet zeggen dat het altijd lukt, dat zal vooral afhangen van hoe groot het bronmateriaal is.

Als je problemen blijft houden kan je me de foto even mailen, dan kijk ik wat het probleem is.

Zal het straks eens opnieuw proberen en anders verklein ik ze zelf wel even.
Misschien kwam het omdat ik 5foto's te gelijk probeerde?

Ojoj
5 mei 2012, 11:15
Zal het straks eens opnieuw proberen en anders verklein ik ze zelf wel even.
Misschien kwam het omdat ik 5 foto's te gelijk probeerde?
Dat zal het vast zijn. Bij te veel foto's in een keer gaat de server over z'n nek. Ik heb bet maximum gisteren al terug geschroefd naar 1 foto per keer voor het uploaden, echter kan je nog steeds meerdere foto's in een post plaatsen.

Gisteren heb ik ook de mogelijkheid om o-spot aan je Facebook account te koppelen aan geslingerd. Nu ga je bij een post, nieuwe thread, blog of FP artikel ervoor kiezen om je bericht op Facebook te knallen en is een "like" knop veelvuldig te vinden op de site.

Pat@G
5 mei 2012, 13:16
Dat zal het vast zijn. Bij te veel foto's in een keer gaat de server over z'n nek. Ik heb bet maximum gisteren al terug geschroefd naar 1 foto per keer voor het uploaden, echter kan je nog steeds meerdere foto's in een post plaatsen.

Gisteren heb ik ook de mogelijkheid om o-spot aan je Facebook account te koppelen aan geslingerd. Nu ga je bij een post, nieuwe thread, blog of FP artikel ervoor kiezen om je bericht op Facebook te knallen en is een "like" knop veelvuldig te vinden op de site.
Nee toch! Dit was nu nog een laatste FB-vrije haven, koppel je dit nu ook aan muilboek.

Jasper
5 mei 2012, 14:39
Nee toch! Dit was nu nog een laatste FB-vrije haven, koppel je dit nu ook aan muilboek.

+1 like

Pat@G
5 mei 2012, 16:01
+1 like
:lol: :lol: :lol:

Ojoj
5 mei 2012, 18:46
Allez, het is niet verplicht he die koppeling. Bovendien blijft alle content op O-spot staan en krijgen (indien gewenst) je vrienden alleen een melding dat je iets leuk vindt of gepost hebt op O-spot.

Dus geen gelul dat je perse een Facebook account moet hebben om iets te kunnen bekijken. Ik ben zelf geen groot fan van Facebook, dus wees maar niet bang dat de intergratie volledig door slaat ;)

Bartsurft
7 mei 2012, 19:44
Ojoj, ik heb het idee dat foto's kleiner zijn/blijven, ook na aanklikken. Is dit te verhelpen of hoort dit bij de verandering van server?

Ojoj
7 mei 2012, 20:45
Ojoj, ik heb het idee dat foto's kleiner zijn/blijven, ook na aanklikken. Is dit te verhelpen of hoort dit bij de verandering van server?
We draaien nog op de oude oude server hoor, alleen de software heeft een redelijke update gehad. Ik weet wat er moet gebeuren, nu een pc opzoeken ;)

Bartsurft
7 mei 2012, 21:01
Surfer, server, software, voor mij allemaal hetzelfde.....;)
Top dat het geregeld kan worden!

Ojoj
8 mei 2012, 18:13
En gefixed (denk ik) ;)

Er zat een instelling die beperkingen oplegt aan maximale afmetingen (dat is wat anders dan bestandsgrootte) te laag afgesteld waardoor afbeeldingen automatisch geresized werden naar 620 breedt of 280 hoog. Die beperking is er nu volledig afgesloopt.

Dit zal je pas merken bij het uploaden van nieuwe afbeeldingen.

Pat@G
12 mei 2012, 11:10
Orion, heb nog steeds het "windows-probleem" kan niet posten vanuit IE

Bartsurft
12 mei 2012, 12:24
Dat heb ik ook vaak, wanneer ik eerst mijn eigen tekst kopieer lukt het vaak wel...

Bogus
12 mei 2012, 12:57
Dit met IE 9 i.c.m. Windows 7 gepost, welke versies gebruiken jullie, op mijn werk met de oudere versies van IE i.c.m. Windows XP & Vista ook nooit problemen.

Pat@G
12 mei 2012, 13:36
Oudere versie van IE met windows7 ging vroeger prima, sinds de softwareupdate lukt het niet meer.

Ojoj
12 mei 2012, 18:46
Oudere versie van IE met windows7 ging vroeger prima, sinds de softwareupdate lukt het niet meer.

Is dit alleen bij de optie "snel reageren" of ook als je op "meer opties" gebruikt om te posten?

Indien mogelijk is een update naar IE8 aan te bevelen http://windows.microsoft.com/nl-NL/internet-explorer/downloads/ie-8 . IE7 dateert nog uit 2006 en is in 2008 vervangen door IE8. In 2011 is IE9 gelacanceerd, deze functioneert echter niet op windows XP.

Bartsurft
12 mei 2012, 19:31
Bij mij IE9. Loopt regelmatig vast tijdens posten. Ook is de taakbalk vaak niet of slechts gedeeltelijk zichtbaar.

Ojoj
12 mei 2012, 19:55
Bart, kan je daar eens een screenshot van plaatsen? Ik snap even niet wat je met de taakbalk bedoelt.

Ook hier de vraag welke post methode je gebruikt. Snel of uitgebreid?

Pat@G
12 mei 2012, 20:19
Bij mij is het bij "snel" en loopt dan vast zodat ik niet meer kan overschakelen naar "meer opties"

Bartsurft
12 mei 2012, 21:50
Snel. Taakbalk boven het invulveld.

Ojoj
12 mei 2012, 21:57
Kan je voordat je een tekst tikt eerst even op meer opties klikken? Je hoeft namelijk niet eerst een tekst te tikken en daar kijken of je de zelfde issues hebt?

Bart, met taakbalk bedoel je de vakjes voor tekstopmaak, smilies, toevoegen van links afbeeldingen etc denk ik. Kan je even kijken wat je hier bij de editor opties hebt staan? http://www.o-spot.nl/profile.php?do=editoptions

Bartsurft
13 mei 2012, 07:47
Taakbalk weg was waarschijnlijk mijn fout. Compatibiliteitsweergave stond geselecteerd. Nu ik dat gedeselecteerd heb geen probleem vooralsnog.
In mijn foruminstellingen staat alles normaal.

Nu via meer opties dit bericht gemaakt.